Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Startseite

Literaturnachweis - Detailanzeige

AutorenAarkrog, Vibe; Wahlgren, Bjarne
TitelDeveloping schemas for assessing social competences among unskilled young people.
QuelleIn: International journal for research in vocational education and training, 4 (2017) 1, S. 47-67
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2)  Pfeil auf den Link... Link als defekt melden    Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2197-8646
DOI10.13152/IJRVET.4.1.3
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-140572
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Interview; Soziale Kompetenz; Kommunikative Kompetenz; Verantwortung; Berufsausbildung; Nicht Qualifizierter; Betriebliche Berufsausbildung; Kooperation; Leistungsmessung; Modell; Jugendlicher; Dänemark
AbstractSocial competences are crucial parts of vocational education and training (VET) competences. As part of a development project preparing unskilled young people for VET, an action research project was conducted with the aim of developing a schema for assessing and grading social competences. The development included defining the social competences as well as three levels for assessing these competences. The schema was developed in cooperation with the assessors, i.e., representatives from workplaces, municipal youth guidance centres, and VET colleges. There were two main findings. First, the definitions of the competences and the levels for assessing the competences are related to the context in which the competences should be developed. Second, even though the definitions should be related to the specific contexts, to be manageable they should not be too elaborate. The aim of the project being to develop a schema that practitioners in general can use for assessing young peoples' social competences in relation to work-based training, the study concludes that further research is needed to clarify whether the schema can be used without instruction or training. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDeutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung, Frankfurt am Main
Update2017/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal for research in vocational education and training" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen Ausführen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code