Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Startseite

Literaturnachweis - Detailanzeige

AutorDePietro, Peter
TitelTransforming education with new media.
Participatory pedagogy, interactive learning, and web 2.0.
QuelleNew York, NY u.a.: Lang (2013), [X], 188 S.    Verfügbarkeit 
ReiheCounterpoints. 435
Beigabengrafische Darstellungen; Literatur- und URL-Angaben S. [187]-188
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISSN1058-1634
ISBN1-4331-1794-0; 978-1-4331-1794-7
SchlagwörterFallstudie; Digitale Medien; Medieneinsatz; Mediennutzung; Medienpädagogik; Curriculumentwicklung; Interaktives Lernen; Lernplattform; Soziale Medien; Mobilität; Partizipation; Kosten; Hochschulbildung; Entwicklung; Interdisziplinarität; Internet; Student
AbstractThe possibilities that online platforms and new media technologies provide, in terms of human connection and the dissemination of information, are seemingly endless. With Web 2.0 there is an exchange of messages, visions, facts, fictions, contemplations, and declarations buzzing around a network of computers that connects students to the world-fast. Theoretically this digital connectivity, and the availability of information that it provides, is beneficial to curriculum development in higher education. Education is easily available, democratic, and immersive. But is it worthwhile? Is the kind of education one can get from new media platforms and social media resources, with their click-on videos, rollover animations, and unfiltered content, of sufficient quality that educators should integrate these tools into teaching? This book examines the use of new media in pedagogy, as it presents case studies of the integration of technology, tools, and devices in an undergraduate curriculum taught by the author, at an urban research university in the United States. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDeutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung, Frankfurt am Main
Update2015/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen Ausführen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code