Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Startseite

Literaturnachweis - Detailanzeige

AutorenSandirasegarane, Sharmila; Sutermaster, Staci; Gill, Alyssa; Volz, Jennifer; Mehta, Khanjan
TitelDriven entrepreneurial education in vocational schools.
QuelleIn: International journal for research in vocational education and training, 3 (2016) 2, S. 106-126
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2)  Pfeil auf den Link... Link als defekt melden    Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2197-8646
DOI10.13152/IJRVET.3.2.3
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-123903
SchlagwörterBildungspolitik; Vollzeitschule; Bildungsprogramm; Steuerung; Berufsausbildung; Berufsbildungssystem; Berufsschule; Betriebliche Berufsausbildung; Jugendarbeitslosigkeit; Unternehmungsgeist; Jugendlicher; Subsahara-Afrika
AbstractVocational Education and Training (VET) is offered throughout the world to students of various educational backgrounds and career aspirations in an effort to create a skilled workforce. The structure of VET varies greatly across different fields and countries with high-growth, low-growth, and transitional economies. However, a common critique of many vocational institutions is that they focus on skills training without addressing related business systems. Thus, students may not understand the business strategies related to their field, which stifles job readiness and entrepreneurial potential. To counter this, a more context-driven and integrated entrepreneurial approach is proposed for VET. Benefits, disadvantages, and exemplars of various types of vocational and entrepreneurial programs are evaluated to determine how their strengths might be leveraged. Such integrated entrepreneurial and vocational training would more suitably address context-specific market needs via both practical and transferrable skills, thus helping to reduce unemployment, particularly among youth in sub-Saharan Africa. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDeutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung, Frankfurt am Main
Update2017/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal for research in vocational education and training" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen Ausführen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code