Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAthanases, Steven Z.; Abrams, Jennifer; Jack, Gordon; Johnson, Virginia; Kwock, Susan; McCurdy, Judy; Riley, Suzi; Totaro, Susan
TitelCurriculum for mentor development.
Problems and promise in the work of new teacher induction leaders.
QuelleIn: Journal of curriculum studies, 40 (2008) 6, S. 743-770Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0272; 1366-5839
DOI10.1080/00220270701784319
SchlagwörterFallstudie; Chancengleichheit; Junglehrer; Mentoring; Einführung; Entwicklung; Mentor
AbstractThis study examines four case studies of mentors of new teachers who assumed leadership of teacher induction programmes. Using cycles of action research conducted in a teacher induction leadership network, the case-study authors inquired into the features of the mentor curriculum. Cross-case analyses suggest the need for three elements of mentor curriculum. Tools, scripts, and routines can support the work, but generic scaffolds need to be adapted and tailored to local needs. In a time of standards reform and high-stakes assessment in the US, the needs of new teachers should be tied to students and their learning, the ultimate target of mentor development, particularly in many urban and other high-need districts. Finally, action research and inquiry skills can enable mentors and induction leaders to respond to DAT text/htmla about how mentor curriculum must be tailored to the particular needs of mentors, new teachers, and students.
Erfasst vonIPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik an der Universität Kiel
Update2013/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of curriculum studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: