Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inParmenter, Lynne
TitelCommunity and Citizenship in Post-Disaster Japan: The Roles of Schools and Students.
QuelleIn: Journal of social science education, 11 (2012) 3, S. 6-21Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1439-6246; 1618-5293
DOI10.4119/UNIBI/jsse-v11-i3-99
SchlagwörterSolidarität; Hilfeverhalten; Medien; Schule; Schulbesuch; Schulleitung; Lehrer; Lehrerin; Schüler; Schülerin; Erdbeben; Tsunami; Atomarer Unfall; Zivilgesellschaft; Hilfeleistung; Welt; Japan
AbstractIn March 2011, a triple earthquake-tsunami-nuclear disaster rocked northeastern Japan. In this article, the impact of these three disasters on schools, teachers and children will be analysed, with a particular focus on the role of teachers in saving lives and leading communities, and the role of schools as sites and agents of community and citizenship in the disaster situation. The article is structured around four themes, namely, the role of school leaders and teachers, the role of schools as sites of community, changing media representations of children and communities in the wider national context, and the birth of global citizenship as a meaningful concept. Primary data from visits to schools in Miyagi Prefecture and Fukushima Prefecture in Japan in July 2011 and December 2011 are combined with analysis of secondary sources written in Japanese to paint a clear picture of the different roles served by teachers and schools at different points in time during and after the disasters. This provides insights not only into postdisaster communities, but also into the role of teachers and function of schools as agents and sites of community and citizenship in Japanese society (Original übernommen).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main (extern)
Update2013/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of social science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: