Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMikeska, Jamie N.; Anderson, Charles W.; Schwarz, Christina V.
TitelPrincipled reasoning about problems of practice.
QuelleIn: Science education, 93 (2009) 4, S. 678-686Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-8326; 1098-237X
DOI10.1002/sce.20312
SchlagwörterErziehungsmethode; Bildungsforschung; Grundschule; Grundschulpädagogik; Lehrer; Lehrerausbildung; Lehrmethode; Unterrichtsmethode; Unterrichtsorganisation; Naturwissenschaften; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Sachunterricht; Referendariat; Ausbilder
AbstractThe elementary science teacher educators in this article set recognize the challenges that new science teachers face when they enter classrooms. They have developed frameworks and strategies aimed at helping the preservice teachers with whom they work become "well-started beginners" who are ready to address problems of science teaching. To do so, these educators purposefully engage the candidates in focused dialogue regarding challenges or problems of practice that they will likely face in their work. These challenges include (1) engaging in science, (2) organizing instruction, and (3) understanding students. The science teacher educators use a dialogic third space to help the preservice teachers reconsider and develop deeper understandings of these problems of practice. In this introduction, we point out some of the common themes that tie these articles together, including (a) a focus on problems of practice in elementary science teaching, (b) a focus on dialogue with preservice teachers about these problems of practice, (c) a commitment to developing tools and approaches that support principled reasoning about these problems of practice, and (d) a commitment to shared goals and methods for research on elementary science teacher education. We point to ways that these themes are addressed in the three articles.
Erfasst vonArbeitsgruppe Didaktik der Physik, Universität Kassel
Update2011/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: