Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Startseite

Literaturnachweis - Detailanzeige

AutorHvorecký, Jozef
TitelUsing a managerial analogy for making mathematics, ore attractive.
QuelleIn: Acta didactica Napocensia, 3 (2010) 2, S. 49-58
PDF als Volltext  Pfeil auf den Link... Link als defekt melden    Verfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen; grafische Darstellungen; Tabellen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1504-9922; 2065-1430
SchlagwörterBildungsinteresse; Lernmotivation; Unterricht; Mathematikunterricht; Marketing; Berufspädagogik; Europa; Rumänien
AbstractIn many countries, Mathematics is among the least popular school subjects. Educators spend a lot of time on searching methods that could change this. The author, a lecturer at a School of Management, discusses the issue as a managerial problem. First, the popularity of mathematics is analyzed as a marketing problem. Marketing theories recommend increasing the market choice as a way of attracting more customers. A first goal is therefore to expand the variety of problems thus to consider Knowledge Management concepts to demonstrate an imbalance between tacit and explicit knowledge in traditional courses. Currently used educational methodologies favour the latter. The papers in this issue are enhanced versions of the presentations given at the Second Computer Algebra and Dynamic Geometry Systems in Mathematics Education (CADGME) conference at the University of Linz, Austria, in July 2009. (Orig./DIPF/Hah/GS). . .
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
Update2011/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Acta didactica Napocensia" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen Ausführen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code