Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLi, Yeping; Li, Jun
TitelMathematics classroom instruction excellence through the platform of teaching contests.
QuelleIn: ZDM : mathematics education, 41 (2009) 3, S. 263-277
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1863-9690; 1863-9704
DOI10.1007/s11858-009-0168-6
SchlagwörterFallstudie; Forschung; Kulturelles Milieu; Hospitation; Unterrichtsbeispiel; Unterrichtsmethode; Unterrichtsplanung; Arithmetik; Mathematikunterricht; Arbeitsanleitung; China
AbstractIn this study, we aimed to examine features of mathematics classroom instruction excellence identified and valued through teaching contests in the Chinese mainland. By taking a case study approach, we focused on a prize-winning lesson as an exemplary lesson that was awarded the top prize in teaching contests at both the district and the city level. The analyses of the exemplary lesson itself revealed important features on the lesson's content treatment, students' engagement, and the use of multiple methods to facilitate students' learning. These features are consistent with what the contest evaluation committees valued and what seven other mathematics expert teachers focused in their comments. The Chinese teaching culture in identifying and promoting classroom instruction excellence is then discussed in a broader context.
Erfasst vonFIZ Karlsruhe - Leibniz-Institut für Informationsinfrastruktur
Update2010/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ZDM : mathematics education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: