Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenAlur, Mithu (Hrsg.); Timmons, Vianne (Hrsg.)
TitelInclusive education across cultures.
Crossing boundaries, sharing ideas. 1. publ.
QuelleLos Angeles: Sage (2009), XXV, 468 S.Verfügbarkeit 
Beigabengrafische Darstellungen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN978-81-7829-903-7
SchlagwörterIntegrative Pädagogik; Pädagogik; Aktionsforschung; Gesellschaft; Familie; Bildungspolitik; Elternmitwirkung; Interkulturelle Bildung; Differenzierung; Inklusion; Internationale Zusammenarbeit; Behinderung; Benachteiligung; Fallbeispiel; Integration; Internationale Organisation; Nichtregierungsorganisation; Afrika; Asien; Australien; Bangladesch; Brasilien; Deutschland; Europa; Großbritannien; Indien; Kanada; Lateinamerika; Nordamerika; Russland; Südafrika (Staat); USA
Abstract[The book] brings together multiple perspectives to present a compelling case for inclusive practice in different areas of inclusive education, ranging from policy initiatives to practices on the ground level, and advocating and creating awareness. The articles present examples that are explicitly disability-focussed and at the same time present a vision of inclusion that is about societal reform. These articles provide a voice to the people living with disabilities and enable us to learn from their stories. They not only provide theoretical information, but also connect theory and practice by discussing implemented models and practical resources. ... This book is particularly welcome for its distillation of experience from very different settings around the globe. The initial focus was a particular partnership between India and Canada but, while the fruits of that partnership are strongly represented, the book draws on a wealth of experience and reflection from Europe, Africa and Latin America as well as elsewhere in Asia. It addresses theoretical positions and policy developments, displays illuminating examples of practice, presents a powerful perspective on Self-Advocacy, and sets out a wide range of tools and practical considerations in effecting change. It also encompasses six country profiles spanning among them four different continents. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2010/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: