Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Startseite

Literaturnachweis - Detailanzeige

AutorBrown, Simon
TitelOn the other side of the barrier is thinking.
QuelleIn: Acta didactica Napocensia, 2 (2009) 3, S. 1-8
PDF als Volltext  Pfeil auf den Link... Link als defekt melden    Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1504-9922; 2065-1430
SchlagwörterImagination; Kognitive Entwicklung; Kritisches Denken; Didaktik; Unterricht; Europa; Rumänien
AbstractScience requires imagination nourished by knowledge, experience and sustained critical thinking. Science teaching has the same requirements, but metacognition is even more important to a teacher than it is to a scientist. Critical thinking is essential to both science and science teaching: in either domain, imagination relies on sustained critical thinking based on relevant knowledge. Knowledge can be acquired by the prepared mind, but the capacity to think must be nurtured and exercised. The raw material of critical thinking is comprehension of fundamental processes rather than knowledge of facts. In parallel with the rapid growth of scientific knowledge, there has been a tendency to focus on content rather than developing the skills needed to do science. In essence, what has been neglected is critical thinking. (Orig./DIPF/GS).
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
Update2010/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Acta didactica Napocensia" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen Ausführen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code