Feld Schlagwörter - Suchen Sie Ihr Suchwort? (fallweise eingeblendet)
Hinter dem Link verbirgt sich jeweils eine Menge an Stichworten, die aus den oberhalb angezeigten englischsprachigen Schlagworten abgeleitet wurden. Falls der Abgleich Ihrer Suchworte mit dem Nachweis keine Gemeinsamkeiten zeigte, können Sie hier nachschauen (+ klicken) und fündig werden.
Es handelt sich zum Einen um Übersetzungen ins Deutsche, die dem FIS Bildung-Schlagwortbestand entnommen wurden. Zum Anderen wurden zusammengesetzte englische Schlagworte in Terme zerlegt, die in der Regel nur einen inhaltlichen Aspekt repräsentieren. Ergänzend wurden Synonyme und vereinzelt zusätzliche Pluralformen hinzugefügt. Diese Anreicherung geht auf die Nutzung intellektueller Vorarbeiten zurück.
Future of the American Public Research University.
Quelle
Rotterdam; Taipei: Sense Publ. (2007), VI, 244 S.Verfügbarkeit
Reihe
Global Perspectives on Higher Education. 6
Sprache
englisch
Dokumenttyp
gedruckt; Monographie
ISBN
978-90-8790-047-2
Abstract
Public research universities are an integral part of American society. They play the leading role in educating future leaders in agriculture, engineering, the arts and sciences, humanities, business, education, and other professions. Public research universities generate the new products, processes, inventions, discoveries, insights, and interpretations that advance the human condition. The dominant centers of higher education in many states, public research universities are increasingly looked upon as major engines of economic development. And, through outreach, they harness their human and intellectual capital to serve their sponsoring societies. Yet state investment in public higher education is faltering and the role of public higher education is an area of ongoing debate. This flagging support, along with the growing perception that higher education is a private benefit rather than a public good, has put public research universities at a crossroads. With chapters by leading scholars, this book tackles these challenging issues - on learning resources; on competition; on the public and private benefits of public research universities; and on how best to create an environment for engaged learning. It brings into one collection informed arguments on the key issues facing the American public research university and serves as a valuable resource to students, scholars, and policy makers who are concerned about the future of these national assets. Contents: 1. Anderson, Christian K./Williams, Roger L.: Introduction: Where the Public Research University has been, Where it is, and Where it is going. - PART 1. Learning, resources, and competition. Dilemmas of the public research universities (2. Geiger, Roger L.: Expert and Elite. The incongruous missions of public research universities. - 3. Heller, Donald E.: Financing public research universities in the United States. The Role of students and their families. - 4. Johnstone, D. Bruce: Financing the American public research university. Lessons from an international Perspective. - 5. Feller, Irwin: Who races with whom; Who is likely to win (or survive); Why. - 6. Brint, Steven: Can public research universities compete?). - PART 2. Strategic Engagement. Reconciling public and private benefits of education in public research universities (7. Rhoades, Gary: Distinctive Choices in Intersecting Markets. Seeking Strategic Niches. - 8. Ramaley, Judith A.: Service and Outreach. The Public University's opportunities and obligations). - PART 3. Organizing Public Research Universities for Engaged Learning (9. Terenzini, Patrick T./Reason, Robert D.: Bad Rap or Regrettable Truth? Engagement and Student Learning at Research Universities. - 10. Dill, David D.: Are public research universities effective communities of learning? The Collective action dilemma of assuring academic standards. - 11. Lattuca, Lisa R./Colbeck, Carol L.: Producing Knowledge. An Integrated public research university mission. - 12. Colbeck, Carol L./Geiger, Roger L.: Conclusion. Challenges for Public Research Universities). (HoF/text adopted).
Falls Ihr Rechner sich im Netzwerk einer bei uns registrierten Einrichtung befindet, wird Ihnen automatisch ein
Link angeboten, über den Sie die Literatur in den Beständen Ihrer Einrichtung suchen bzw. finden können.
Dazu vergleichen wir die IP-Adresse Ihres Rechners mit den Einträgen unserer Registrierung. Eine Speicherung
Ihrer IP-Adresse findet nicht statt. Von außerhalb der registrierten Institutionennetzwerke können Sie sich mit
Hilfe der Liste "Institution wählen" manuell zuordnen um o.g. Link zu erzeugen.
Falls Ihr Rechner sich im Netzwerk einer bei uns registrierten Einrichtung befindet und der Zeitschriftentitel des
gewählten Artikel-Nachweises durch die EZB erfasst ist, bekommen Sie einen Link angeboten, der Sie zum
entsprechenden Eintrag leitet. Dort bekommen Sie weitere Hinweise zur Verfügbarkeit.
Standortunabhängige Dienste
Die Anzeige der Links ist abhängig vom Dokumenttyp: Zeitschriftenartikel sind, sofern verfügbar, mit einem Link auf den passenden Eintrag des Zeitschriftentitels in
der Zeitschriftendatenbank (ZDB) der Staatsbibliothek Berlin versehen. Dort kann man sich über die
Einrichtungen informieren, die die jeweilige Zeitschrift lizensiert haben. Der Link auf das Bestellformular von
Subito überträgt die Daten direkt in das Bestellformular. Die Bestellung einer Artikelkopie setzt ein Konto dort
voraus. Die Bestellung ist kostenpflichtig. Publikationen in Buchform erzeugen einen Link auf die ISBN-Suchseite der Wikipedia. Von dort aus haben
Sie die Möglichkeit die Verfügbarkeit in einer Vielzahl von Katalogen zu prüfen.
Standortunabhängige Dienste
978-90-8790-047-2
Future of the American Public Research University. 2007.
3072815
Permalink als QR-Code
Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)