Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPiquée, Céline; Suchaut, Bruno
TitelAn extra teacher in the classroom. what effects on progression of children in " cycle 3 " ? (cycle 3 = last three years of elementary school).
Gefälligkeitsübersetzung: An extra teacher in the classroom. what effects on progression of children in " cycle 3 " ? (cycle 3 = last three years of elementary school).
QuelleIn: Revue française de pédagogie, (2004) 146, S. 91-103Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen 8; Grafiken 3; Diagramm 2; Literaturangaben 28
Sprachefranzösisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0556-7807
SchlagwörterWissen; Evaluation; Chancengleichheit; Grundschule; Aushilfslehrer; Schulerfolg; Lernschwierigkeit; Individualisierung; Frankreich
AbstractTo try and reduce school achievement discrepancies at primary school, an original set of actions has been conceived and implemented in the area of Haute Marne. The idea is to provide primary schools in Education Priority Areas (ZEP) with an extra teacher, thus making it possible for the "cycle 3" teachers to occasionally spit up the class into groups in order to give special attention to underachieving pupils. This article accounts for the results of an evaluation of the effects of this set of actions on the progression of children in French and maths in "cycle 3". The plan of actions, with the present lay out at least, doesn't seem to meet the set targets: the underachieving children dealt with in smaller groups progress no faster than the children with comparable characteristics but taught in traditional school environments. (DIPF/orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2005_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Revue française de pédagogie" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: