Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBuffler, Andy; Allie, Saalih; Lubben, Fred
TitelThe development of first year physics students' ideas about measurment in terms of point and set paradigms.
QuelleIn: International journal of science education, 23 (2001) 11, S. 1137-1156Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0950-0693
SchlagwörterLabor; Experimentieranleitung; Datenauswertung; Messverfahren; Physik; Theoriebildung; Versuchsbeschreibung
AbstractThe ideas of first year university students about measurement in the physics laboratory are explored. Student responses to written probes administered at the beginning of the year are compared to those written after a 12 week laboratory course. The 'point' and 'set' paradigms are used as a model to analyse the responses to the probes. At the heart of the point paradigm is that both action and reasoning are based solely on individual measurements in a data set. On the other hand, subscribing to the set paradigm implies an understanding that a series of measurements are to be viewed as a collective that can be modelled by theoretical constructs, such as the mean and standard deviation. The degree of consistent use of these paradigms by individual students across the sets of probes is investigated. Implications for effective teaching interventions in the physics laboratory are discussed.
Erfasst vonLehrstuhl Didaktik der Physik, Ludwig-Maximilians-Universität München
Update2003_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal of science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: