Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAbrandt Dahlgren, Madeleine; Öberg, Gunilla
TitelQuestioning to learn and learning to question.
Structure and function of problem-based learning scenarios in environmental science educationGTI:Fragend lernen und lernend fragen.
QuelleIn: Higher education, 41 (2001) 3, S. 263-282Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 18; Tabellen 1
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0018-1560; 1573-174X
DOI10.1023/A:1004138810465
SchlagwörterForschungsergebnis; Umweltbildung; Problemlösen; Lernerfolg; Lernen; Selbstständiges Lernen; Wissenserwerb; Gruppenarbeit; Lehrmethode; Lernmethode; Lernziel; Modellversuch; Lehrgang; Bewertung; Interaktivität; Qualität; Student; Schweden
AbstractIn problem-based learning, scenarios relating to real life are used as a point of departure for the learning process. Even though the importance of suitable cases of scenarios in bringing about a fruitful learning process is emphasised in the literature, few studies focus on how they actually function in the learning process. This study focuses on how the scenarios used in a ten-week introductory course of a new four-year undergraduate programme in environmental science functioned in terms of the structure and content of the questions they evoked. Data were gathered through diary notes from nine groups of students, comprising 5-8 students per group. The data were subjected to a qualitative analysis aimed at describing the structure and content of the questions generated by the groups. Five different kinds of questions were identified and labelled; encyclopaedic, meaning-oriented, relational, value-oriented and solution-oriented. All scenarios generated questions pertaining to all five categories in all groups, but the emphasis varied. The results are discussed in relation to the design of scenarios, and in relation to students' approaches to learning. (HRK/Abstract übernommen).
Erfasst vonInstitut für Hochschulforschung (HoF) an der Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg
Update2002_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: