Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFien, John; Abe, Osamu; Bhandari, Bishnu
TitelTowards education for a sustainable future in Asia and the Pacific.
QuelleIn: Prospects : quarterly review of comparative education, 30 (2000) 1, S. 41-56Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben 21; Tabellen 3
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0033-1538
SchlagwörterLehrerausbildung; Umweltschutz; Nachhaltige Entwicklung; Internationaler Vergleich; Asien; Ozeanien
AbstractThe authors first point to the current situation in the region which shows "a generally bleak picture of a descending spiral of unsustainable development". The remainder of the article describes and analyses the "educational responses". i. e. the state policies concerning environmental education and the integration of it into the curricula. Key findings from an empirical study are cited which show that "much remains to be done to ensure that education ... is reoriented towards sustainability." The findings relate to: "levels of student awareness and interest; the learning of appropriate concepts; and the willingness and ability of students to adopt sustainable lifestyle behaviours and to share civic responsibility for sustainable development activities." (DIPF/Bi.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2001_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Prospects : quarterly review of comparative education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: