Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAllie, Saalih; Buffler, Andy; Kaunda, Loveness; Campbell, Bob; Lubben, Fred
TitelFirst-year physics students' perception of the quality of experimental measurements.
QuelleIn: International journal of science education, 20 (1998) 4, S. 447-459Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0950-0693
SchlagwörterProzedurales Wissen; Experiment; Physik; Universität; Bedingung; Genauigkeit; Messfehler
AbstractThis paper reports an investigation into the procedural understanding of first-year university science students at the University of Cape Town, South Africa. Written probes were used to explore ideas regarding the reliability of experimental data, in particular the need for repeating measurements and the implications of the spread associated with data. The types of reasoning underlying the responses are discussed. The findings suggest an extension of a recently proposed model of progression of understanding of empirical evidence. Equally, they show that the use of procedural understanding is context dependent, and that students' intuitive ideas about improving precision and accuracy of measurements are not distinct. (Autorenreferat).
Erfasst vonLehrstuhl Didaktik der Physik, Ludwig-Maximilians-Universität München
Update1999_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal of science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: