Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAikenhead, Glen S.
TitelToward a First Nations Cross-Cultural Science and Technology Curriculum.
QuelleIn: Science education, 81 (1997) 2, S. 217-238Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-8326
SchlagwörterKultur; Alltagserfahrung; Ethnischer Aspekt; Gesellschaft; Natur; Naturbegriff; Naturwissenschaftliche Bildung; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Wissenschaftsphilosophie; Erkenntnistheorie; Physikunterricht; Geist; Umweltaspekt; Philosophie; Praxisbezug; Indianer; USA
AbstractThis article explores First Nations (Native American) science education from a cultural perspective. Science is recognized as a subculture of Western culture. Scientific and Aboriginal ideas about nature are contrasted. Learning science is viewed as culture acquisition that requires First Nations students to cross a cultural border from their everyday world into the subculture of science. The pathway toward the cross-cultural education explored in the article is: (1) founded on empirical studies in educational anthropology; (2) directed by the goals of First Nations people themselves; (3) illuminated by a reconceptualization of science teaching as cultural transmission; (4) guided by a cross-cultural STS science and technology curriculum; and (5) grounded in various types of content knowledge (common sense, technology, and science) for the purpose of practical action such as economic development, environmental responsibility, and cultural survival. Cross-cultural instruction requires teachers to identify cultural border crossings for students and to facilitate those border crossings by playing the role of tour guide, travel agent, or cultural broker, while sustaining the validity of students' own cultural constructed ways of knowing. (Autorenreferat übernommen. Copyright John Wiley & Sons, Inc.).
Erfasst vonArbeitsgruppe Didaktik der Physik, Universität Kassel
Update1999_(CD)
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: