Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSchnell, Kerstin; Ringeisen, Tobias; Raufelder, Diana; Rohrmann, Sonja
TitelThe impact of adolescents' self-efficacy and self-regulated goal attainment processes on school performance.
Do gender and test anxiety matter?
QuelleIn: Learning and individual differences, (2015) 38, S. 90-98Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
ZusatzinformationForschungsdaten, Studiendetails und Erhebungsinstrumente
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1041-6080
DOI10.1016/j.lindif.2014.12.008
SchlagwörterSelbstwirksamkeit; Zielstrebigkeit; Adoleszenz; Geschlechtsspezifischer Unterschied; Schulische Motivation; Schulleistung; Prüfungsangst; Leistungsmotivation; Lernmotivation; Motivation; Leistung; Zielorientierung; Zielsetzung; Jugendlicher
AbstractAccording to R. Schwarzer's theory of self-regulatory goal attainment processes (1998), self-efficacy beliefs have positive effects on motivational and volitional processes and the resulting performance. Test anxiety, on the other hand, is known to have detrimental effects on performance. To disentangle the complex relationships between trait test anxiety, self-efficacy, self-regulation processes, and school performance, this study tested the theory's predictions with a sample of adolescent German school students (N=783). Students completed measures on goal setting, school-related self-efficacy, test anxiety, task persistence, effort investment, and current academic performance. Multigroup structural equation modeling was used to test for differences between boys and girls and between high and low test-anxious students in the interplay of these variables. Results indicated no gender differences, but revealed slight differences in the structural relations among these variables between students with high and low test anxiety. Implications for future research and educational practice are discussed. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Learning and individual differences" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: