Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHülür, Gizem; Wilhelm, Oliver; Robitzsch, Alexander
TitelIntelligence differentiation in early childhood.
QuelleIn: Journal of individual differences, 32 (2011) 3, S. 170-179
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
ZusatzinformationForschungsdaten, Studiendetails und Erhebungsinstrumente
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1614-0001; 2151-2299
DOI10.1027/1614-0001/a000049
SchlagwörterKorrelation; Intelligenz (Psy); Kognition; Kognitive Entwicklung; Kognitive Kompetenz; Kognitive Leistung; Leistungsanalyse; Intelligenzmessung; Altersunterschied; Kindheitsforschung; Kind; Kleinkind; Kleinkindalter; Argumentation; Altersabhängigkeit; Grundschulalter; Kompetenzentwicklung; Leistung; Leistungsmessung
AbstractAccording to the age differentiation hypothesis, cognitive abilities become more differentiated with increasing age during childhood. Using data from the German standardization of the SON-R 2½-7 intelligence test, we examined age-related differentiation of cognitive abilities from age 2½ to age 7. The SON-R 2½-7 is a nonverbal intelligence test for children and consists of six subtests. SON-R 2½-7 supposedly has a two-factorial structure, with a reasoning and a performance factor. We used age-weighted measurement models to describe the age gradients of model parameter estimates. In line with the differentiation hypothesis, we observed a decrease in the correlation between both factors with increasing age. We tested the significance of this observed decrease using a permutation test. Participants were allocated age randomly in 1,000 datasets. Age-weighted measurement models were estimated to observe the age gradients of the correlation between the two factors in these datasets. The results of the permutation test show that the decrease in the correlation observed in the real dataset is significant but of small magnitude. The findings provide some support for intelligence differentiation with increasing childhood age (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2022/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of individual differences" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: