Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKop, Rita; Fournier, Helene; Durand, Guillaume
TitelA Critical Perspective on Learning Analytics and Educational Data Mining.
QuelleAus: Lang, Charles (Hrsg.); Siemens, George (Hrsg.); Wise, Alyssa (Hrsg.); Ga¨evic, Dragan (Hrsg.): Handbook of Learning Analytics. Society for Learning Analytics Research (SoLAR) (2017) S. 319-326
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-0-9952408-0-3
SchlagwörterBildungsforschung; Datenerhebung; Forschungsergebnis; Validität; Schulsystem; Lernforschung; Datenanalyse; Datenauswertung; Datenerfassung; Datengewinnung; Digitalisierung; Datenschutz; Hochschulsystem; E-Learning; Kritik; Replikation; Datenverarbeitung
Abstract"In our last paper on educational data mining (EDM) and learning analytics (LA; Fournier, Kop & Durand, 2014), we concluded that publications about the usefulness of quantitative and qualitative analysis tools were not yet available and that further research would be helpful to clarify if they might help learners on their self-directed learning journey. Some of these publications have now materialized; however, replicating some of the research described met with disappointing results. In this chapter, we take a critical stance on the validity of EDM and LA for measuring and claiming results in educational and learning settings. We will also report on how EDM might be used to show the fallacies of empirical models of learning. Other dimensions that will be explored are the human factors in learning and their relation to EDM and LA, and the ethics of using "Big Data" in research in open learning environments." [Abstract: Author's information].
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2020/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: