Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enVital, Louise Michelle; Yao, Christina W.
TitelFuture directions for internationalization in higher education.
Ecological considerations for doctoral student research training.
QuelleAus: Proctor, Douglas (Hrsg.); Rumbley, Laura (Hrsg.): The future agenda for internationalization in higher education. Next generation insights into research, policy, and practice. London [u.a.]: Routledge (2018) S. 212-222Verfügbarkeit 
ReiheInternationalization in Higher Education
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-1-138-28979-6
SchlagwörterLehre; Auslandsbeziehungen; Studium; Internationalität; Student; Ausland; USA
AbstractWith the growth of internationalization in higher education, a growing number of U.S. students are undertaking doctoral study in this field. Limited attention has been given to how these students receive training for conducting international research. This chapter provides insight into the key issues related to doctoral student international research preparation, a topic that is underemphasized in research training. The chapter presents a theoretical approach to doctoral research training utilizing Bronfenbrenner's (1994) Ecological System Theory as a framework. From this framework, the authors have adapted an ecological model for doctoral researcher training, which is used to make recommendations for both individual and programmatic development in doctoral education. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2019/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: