Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWaaijer, Cathelijn J. F.; u.a.
TitelCompetition in Science.
Links Between Publication Pressure, Grant Pressure and the Academic Job Market.
QuelleIn: Higher education policy, 31 (2018) 2, S. 225-243Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0952-8733; 1740-3863
DOI10.1057/s41307-017-0051-y
SchlagwörterForschung; Arbeitskräftebedarf; Fachkraft; Hochschullehrer; Akademiker; Hochschule; Ausland; Niederlande
AbstractIn the current discussions concerning the pressure for publication and to obtain grants, the questions about what publication and grant pressure actually involve and how they are linked to the academic job market, are often neglected. In this study, we show that publication and grand pressure are not just external forces but internal ones as scientists apply pressure to themselves in the process of competition. Through two surveys, one of 1,133 recent PhDs at five Dutch universities and one of 225 postdoctoral researchers at two Dutch universities, we found that publication and grant pressure have to be considered in relation with competition for academic jobs. While publication and grant pressure are perceived to be too high by a majority of these early career researchers, the effects of publication and grant pressure by themselves are limited. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2018/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher education policy" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: