Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMoortel, Deborah de; Hagedoorn, Paulien; Vanroelen, Christophe; Gadeyne, Sylvie
TitelEmployment status and mortality in the context of high and low regional unemployment levels in Belgium (2001-2011).
A test of the social norm hypothesis across educational levels.
Gefälligkeitsübersetzung: Erwerbsstatus und Mortalität im Zusammenhang mit hohen und niedrigen regionalen Arbeitslosenquoten in Belgien (2001-2011). Eine Überprüfung der Hypothese über soziale Normen für verschiedene Bildungsniveaus.
QuelleIn: PLOS ONE, 13 (2018) 2, Art. e0192526, 16 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1932-6203
DOI10.1371/journal.pone.0192526
SchlagwörterStatusinkonsistenz; Soziale Norm; Medizin; Sterblichkeit; Arbeitslosenquote; Arbeitsloser; Arbeitslosigkeit; Erwerbstätiger; Qualifikation; Regionaler Arbeitsmarkt; Auswirkung; Regionaler Faktor; Regionaler Vergleich; Belgien
Abstract"Because of compositional effects (more highly educated unemployed) and differences in the vulnerability towards the health consequences of unemployment (i.e. disappointment paradox hypothesis and/or status inconsistency for highly educated unemployed), it is argued that indicators of educational attainment need to be included when investigating the social norm of unemployment. Data from the 2001 census linked to register data from 2001 - 2011 are used, selecting all Belgian employed and unemployed between 30 and 59-year-old at time of the census. Poisson multilevel modelling was used to account for clustering of respondents within sub-districts. For individuals with low education levels, the relative difference in mortality rate ratios between the unemployed and employed is smallest in those regions where aggregate unemployment levels are high. For highly educated, this social norm effect was not found. This study suggest that the social norm effect is stronger for workers with low education levels, while highly educated workers suffer from disappointment and status inconsistency." (Author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2018/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "PLOS ONE" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: