Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPudatch, Todd
TitelBumpy rides: school-to-work transitions in South Africa.
Gefälligkeitsübersetzung: Holprige Reisen: Berufseinmündungen in Südafrika.
QuelleIn: Labour : review of labour economics and industrial relations, 32 (2018) 2, S. 205-242
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1121-7081; 1467-9914
DOI10.1111/labr.12114
SchlagwörterBildungspolitik; Schule; Schulische Reintegration; Reformpolitik; Ökonomische Determinanten; Arbeitsmarktchance; Arbeitsmarktrisiko; Jugendarbeitslosigkeit; Abbruch; Auswirkung; Regulation; Jugendlicher; Junger Erwachsener; Schwarzer; Südafrika (Staat)
Abstract"Re-enrollment in school following a period of dropout is a common feature of school-to-work transitions, but has been largely ignored in the literature on sequential schooling choice. I quantify the importance of the option to re-enroll in school-to-work transitions in South Africa. I estimate a model of sequential schooling choice using a panel that contains the entire schooling and labor market histories of sampled youth. The model incorporates Bayesian learning about academic ability and the probability of employment in response to outcomes from past choices, with updated beliefs influencing the expected returns to human capital investment and labor market participation. I conduct a policy simulation under which re-enrollment prior to high school completion is completely restricted, raising the opportunity cost of dropout. The resulting fall in dropout increases school attainment, raising the proportion of students completing at least 12 years of schooling by 5 percentage points. The corresponding income gains fail to compensate for the welfare loss incurred from removing the option to re-enroll, however. The results suggest that the option to re-enroll is an important component of the incentives South African youth face when making schooling decisions." (Author's abstract, Published by arrangement with John Wiley & Sons).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2018/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Labour : review of labour economics and industrial relations" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: