Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHaupt, John; Ogden, Anthony C.; Rubin, Donald
TitelToward a Common Research Model.
Leveraging Education Abroad Participation to Enhance College Graduation Rates.
QuelleIn: Journal of studies in international education, 22 (2018) 2, S. 91-107Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1028-3153; 1552-7808
DOI10.1177/1028315318762519
SchlagwörterDatensammlung; Forschungsmethode; Auslandsstudium; Graduierung; Auslandsaufenthalt
AbstractThis article calls for a common research model that can be replicated across institutions to systematically collect data on the impact of education abroad participation on college graduation rates. The ultimate goal of the proposed GRAD LEAP (Leveraging Education Abroad Participation for Graduation) model is to facilitate a meta-analysis yielding generalizable findings that can inform both institutional and national education abroad policy. The model consists of two levels of analysis: (a) a descriptive analysis to estimate and compare true graduation rates for education abroad participants and nonparticipants, and (b) a parametric analysis to estimate the value-added of education abroad participation, beyond factors already understood to impact graduation rates. The proposed research model can be expanded to include analysis of the impact of specific program factors on graduation rates (e.g., program duration, program type, student accommodation, etc.). (HoF/text adopted).
Erfasst vonInstitut für Hochschulforschung (HoF) an der Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg
Update2018/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of studies in international education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: