Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSarifullina, S. R.; Martynova, V. A.; Aschamov, A. A.; Zestkova, J. K.
TitelDifferencirovannyj podchod k organizacii fiziceskogo vospitanija buduscich ucitelej na osnove morfofunkcional'nych pokazatelej.
Titel in anderen Sprachen: Individualised physical education model driven by anthropometric and fitness shape rates in application to future teachers.
Gefälligkeitsübersetzung: Differenzierter Ansatz an die Organisation der Körpererziehung künftiger Lehrer auf der Grundlage morfofunktioneller Parameter.
QuelleIn: Teorija i praktika fiziceskoj kul'tury, (2017) 8, S. 18-20Verfügbarkeit 
Spracherussisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0040-3601
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Leistungsprinzip; Leistungsfähigkeit; Motorische Leistungsfähigkeit; Lehrer; Leistungsprofil; Atmungssystem; Bewegungsaktivität; Körpererziehung; Körperkultur; Sportaktivität; Sportorganisation; Sportunterricht; Leistungsindikator; Organisation
AbstractThe study considers practical experience of an individualised physical education model driven by the students' anthropometric and functionality rates implemented at the premises of Elabuga Institute of Kazan Federal University. Objective of the study was to analyse the effects of the individualised physical education model driven by the students' anthropometric measurements and functionality rates on the future teachers' health. Subject to the study were 204 students majoring in the academic Pedagogical Education discipline. The study generated the following data: HR data; systolic arterial pressure data; vital capacity (VC) data; Ruffier indices; Skibinsky indices; anthropometric measurements (body mass and length); vital indices; and the Apanasenko's health indices. The study data and analyses rated the subjects' respiratory system performance as low. The academic physical education program was updated based on this finding, with a special emphasis on the respiratory system developing physical practices. The updated academic physical education program was proved beneficial as verified by the Study Groups test rates showing a meaningful progress versus the Reference Group ones. The study data demonstrated benefits of the individualised physical education model driven by the students' anthropometric measurements and functionality rates as verified by the students' improved health standards. (Autor).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2018/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teorija i praktika fiziceskoj kul'tury" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: