Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFrisch, Stefanie
TitelEckpfeiler des kommunikativen Englischunterrichts in der Grundschule.
QuelleIn: Fremdsprachen lehren und lernen, 46 (2017) 2, S. 55-69Verfügbarkeit 
BeigabenAbbildungen 1; Literaturangaben
Sprachedeutsch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0932-6936
SchlagwörterGrundschule; Primarbereich; Curriculum; Mehrsprachigkeit; Forschungsüberblick
AbstractThe teaching of English as a foreign language is an integral part of the primary school curriculum. It was hailed as a path to greater proficiency, motivation for language learning and plurilingualism when it was introduced at the beginning ot the millenium. In secondary schools some teachers are still sceptical about the necessity of teaching English in primary school although recent research findings are very promising. Critical teachers are of the opinion that is only takes a couple of weeks to bring all learners to the same language level. In this article expectations concerning the outcome of teaching English in primary school are contrasted with recent findings on the effectiveness of this subject. Additionally, the article will discuss what implications current research findings have for teaching programmes and classroom practice, and in which areas further research is needed. Four fundamental principles will be introduced which are considered to be essential for teaching English to young learners. (Verlag, adapt).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2018/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Fremdsprachen lehren und lernen" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: