Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enNkhoma, Mathews; Sriratanaviriyakul, Narumon; Le Quang, Huy
TitelUsing case method to enrich students' learning outcomes.
Gefälligkeitsübersetzung: Exemplarisches Lernen zur Verbesserung des Lernerfolgs von Studenten.
QuelleIn: Active learning in higher education, 18 (2017) 1, S. 37-50Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1469-7874
DOI10.1177/1469787417693501
SchlagwörterGruppendiskussion; Problemlösen; Hochschullehrer; Interaktion; Student; Studium; Vietnam; Lernmotivation; Problemlösen; Praxisbezug; Lernerfolg; Gruppendiskussion; Lerngruppe; Interaktion; Lernerfolg; Lernmotivation; Exemplarisches Lernen; Lernmethode; Peer Group Review; Lerngruppe; Studium; Hochschullehrer; Praxisbezug; Student; Vietnam
Abstract"There is a need to examine the effect of using discussion cases to enrich students' learning outcomes. A research framework was created to study this multidimensional relationship, via the instruments of interactivity, students' time devotion and students' engagement in order to find which factors could improve learning outcomes, including positive group interaction and individual learning performance. The findings from three cohorts of undergraduate students of the same course indicated that interactivity with peers and with the lecturers during the case discussion in classes improved emotional engagement, which in turn positively influenced positive group interaction and individual learning performance. The study also found that students' emotional engagement was a significant factor in enriching outcomes. Although there was a lack of direct impact of interactivity on learning outcomes, there were many reasons attributed to it. The time that students devoted to the task, as a result of interactivity with the lecturer, was a significant predictor of emotional academic engagement, but it did not predict desirable learning outcomes." (Author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2017/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Active learning in higher education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: