Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMawer, Matt
TitelApproaches to Analyzing the Outcomes of International Scholarship Programs for Higher Education.
QuelleIn: Journal of studies in international education, 21 (2017) 3, S. 230-245Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch; englische Zusammenfassung
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1028-3153; 1552-7808
DOI10.1177/1028315316687009
SchlagwörterEvaluation; Mobilität; Student; Evaluation; Austauschprogramm; Entwicklung; Forschungsstipendium; Internationalität; Mobilität; Forschungsstipendium; Internationaler Austausch; Internationalität; Entwicklung; Student; Wissenschaftliches Personal
AbstractInternational scholarship programs for higher education attract a substantial body of funding each year from national governments, supranational bodies, large charitable foundations, higher education institutions, and many smaller organizations. With aims variously shaped by international development and public diplomacy considerations, international scholarships fund students at higher education institutions worldwide. As the investment in, and scope of, scholarship programs has expanded, concurrent commitment to analysis and evaluation of their outcomes - both to improve policy making and justify further funding - has increased. This article explores several of the key methodological and conceptual challenges in the evaluation of international scholarship outcomes, focusing on the relationship between aims and outcomes, difficulties with "attribution" and "contribution," and scholarship programs in comparison with their alternatives. The relationship between evidence gathering and policy making is considered in context of international scholarship programs, and several potentially useful future developments in evaluation approaches are suggested. (HoF/text adopted).
Erfasst vonInstitut für Hochschulforschung (HoF) an der Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg
Update2017/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of studies in international education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: