Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenTsagari, Dina (Hrsg.)
TitelClassroom-based assessment in L2 contexts.
QuelleNewcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing (2016), vii, 409 S.Verfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN978-1-4438-9102-8
SchlagwörterKompetenz; Validität; Autonomie; Identität; Sprachtest; Test; Testaufgabe; Grundschule; Primarbereich; Lehrer; Lehrerausbildung; Schüler; Leistungsbeurteilung; Mündliche Prüfung; Schülerleistung; Lernmotivation; Peer Group; Unterricht; Sprachkompetenz; Sprachunterricht; Fremdsprache; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Spanischunterricht; Lesekompetenz; Schreibkompetenz; Training; Hochschullehrer; Zweitsprachenerwerb; Bewertung; Entwicklung; Wirkung; Tagung; Deutschland; Europa; Griechenland; USA; Ukraine; Ungarn; Zypern; Österreich
AbstractThis book addresses issues that promote the notion of classroom-based language assessment (CBLA) for the academic community and beyond in language research, teaching and any related areas. The book explores recent thinking and research on CBLA in the field of language testing, assessment, and general education based on the collection of theoretical and research papers presented over the recent [November 2014] Classroom-based Language Assessment SIG Symposia organised in Cyprus and pre-conference EALTA workshops in various countries around Europe. The book comprises 17 chapters organised in four parts that follow a logical structure integrated around the following central themes: Part I: Language Assessment Literacy (4 papers), Part II: Washback in the L2 classroom (4 papers), Part III: Formative Assessment (5 papers), Part IV: Assessing L2 skills and teaching materials (4 papers). The chapters examine the issues mentioned above through a multidisciplinary and multifaceted approach, and intertwine them from different perspectives. Contributors to the volume also address the issues from a theoretical as well as an empirical point of view. Studies of both cross-sectional and longitudinal nature are included, as well as studies conducted with young and adult test takers in either high- or low-stake environments. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2017/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: