Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inIordanou, Kalypso
TitelDeveloping epistemological understanding in scientific and social domains through argumentation.
QuelleIn: Zeitschrift für pädagogische Psychologie, 30 (2016) 2-3, S. 109-119Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1010-0652; 1664-2910
DOI10.1024/1010-0652/a000172
SchlagwörterWissen; Einstellung (Psy); Kognition; Metakognition; Auseinandersetzung; Verständnis
AbstractExamined whether engagement in an argument-based intervention can support the development of evaluativist epistemological understanding. To this end, 44 students in 6th grade were randomly assigned to one of two intervention conditions - focusing on either a social or science topic - and their epistemological understanding was assessed before and after the intervention using both a social and a science topic. Students' views about their own and scientists' processes of knowing were also assessed. Results show that engagement in dialogic argumentative activities supported the development of more evaluativist domain-specific epistemological understanding. Further qualitative analysis showed domain differences in how participants valued evidence in the process of knowing, supporting the view that there are different challenges in the development of epistemological understanding across domains. It is concluded that the findings have important educational implications and it is suggested that engagement in argumentative activities is a promising pathway for supporting the development of epistemological understanding. (ZPID).
Erfasst vonLeibniz-Institut für Psychologie, Trier
Update2017/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Zeitschrift für pädagogische Psychologie" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: