Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWitzke, Ingo; Spies, Susanne
TitelDomain-specific beliefs of school calculus.
QuelleIn: Journal für Mathematik-Didaktik, 37 (2016) Suppl. 1, S.131-161
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch; deutsche Zusammenfassung
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0173-5322; 1869-2699
DOI10.1007/s13138-016-0106-4
SchlagwörterVorstellung (Psy); Didaktik; Schulmathematik; Übergang Schule - Hochschule
AbstractThe particular focus on the mathematical content is a key feature of subject matter didactics (Stoffdidaktik). Modern approaches explicitly widened the scope to the learner's perspectives on mathematics exploring their ideas, knowledge and beliefs. In this sense, the following article proposes a framework to subject matter didactics for discussing domain-specific beliefs regarding calculus adequately - based on theoretical and empirical considerations. The paper describes an empirical investigation on beginning students' associations regarding key terms of school calculus in Germany - embedded in a theoretical framework expanding the traditional understanding of subject matter didactics. The investigation gives room for the thesis that certain domain-specific orientations dominate others. It shows that empirical investigations may play an important role for subject matter didactics.
Erfasst vonFIZ Karlsruhe - Leibniz-Institut für Informationsinfrastruktur
Update2017/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal für Mathematik-Didaktik" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: