Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenHarteis, Christian (Hrsg.); Rausch, Andreas (Hrsg.); Seifried, Jürgen (Hrsg.)
TitelDiscourses on professional learning.
On the boundary between learning and working.
QuelleDordrecht: Springer (2014), XIV, 395 S.
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheProfessional and practice-based learning. 9
Beigabengrafische Darstellungen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-94-007-7011-9; 978-94-007-7012-6
DOI10.1007/978-94-007-7012-6
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Forschung; Informelles Lernen; Lernerfahrung; Lernforschung; Lernprozess; Lernumgebung; Lerngemeinschaft; Arbeitsumgebung; Medizin; Kollaboration; Unternehmensorganisation; Ausbildung; Berufsausbildung; Berufsbildung; Arbeitsplatz; Berufspädagogik; Praktikum; Gesundheitsberuf; Betriebliche Weiterbildung; Erwachsenenbildung; Arbeitsplatzbezogene Weiterbildung; Lebenslanges Lernen; Analyse; Praxisbezug; Student; Studentin; Deutschland
AbstractThis book analyses and elaborates on learning processes within work environments and explores professional learning. It presents research indicating general characteristics of the work environment that support learning, as well as barriers to workplace learning. Themes of professional development, lifelong learning and business organisation emerge through the chapters and contributions explore theoretical and empirical analyses on the boundary between working and learning in various contexts and with various methodological approaches. Readers will discover how current workplace learning approaches can emphasise the learning potential of the work environment and how workplaces can combine the application of competence that is working, with its acquisition or learning. Through these chapters, we learn about the educational challenge to design workplaces as environments of rich learning potential without neglecting business demands. Expert authors explore how learning and working are both to be considered as two common aspects of an individual's activity. Complexity, significance, integrity and variety of assigned work tasks as well as scope of action, interaction and feedback within its processing, turn out to be crucial work characteristics, amongst others revealed in these chapters. Part of the Professional and Practice-based Learning series, this book will appeal to anyone with an interest in workplaces as learning environments: those within government, community or business agencies and within the research communities in education, psychology, sociology and business management will find it of great interest. (Verlag).
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
Update2017/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: