Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enArens, Anne Katrin; Marsh, Herbert Warren; Craven, Rhonda G.; Yeung, Alexander S.; Randhawa, Eva; Hasselhorn, Marcus
TitelMath self-concept in preschool children.
Structure, achievement relations, and generalizability across gender.
QuelleIn: Early childhood research quarterly, (2016) 36, S. 391-403Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (inhaltlich überarbeitete Version)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0885-2006
DOI10.1016/j.ecresq.2015.12.024
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-193274
SchlagwörterLängsschnittuntersuchung; Sekundäranalyse; Affekt; Selbstkonzept; Geschlechtsspezifischer Unterschied; Kind; Vorschulalter; Vorschule; Datenanalyse; Mathematische Kompetenz; Leistung; Baden-Württemberg; Deutschland
AbstractThis three-wave, longitudinal study explored the math self-concept of German preschool children (N = 420) with respect to its differentiation into competence and affect components, cross-sectional and longitudinal relations to early math achievement, and invariance across gender. Findings demonstrated that preschool children's math self-concept can be separated into competence and affect components, with the competence component displaying higher relations to early math achievement than the affect component. The competence component but not the affect component was found to be related to prior math achievement, providing evidence of the skill-development model of self-concept-achievement relations in preschool years. Boys and girls demonstrated similar self-concept-achievement relations and mean levels in the competence and affect components of math self-concept. Given so far little research on self-concept in preschool children, this study offers important insights and expands current knowledge. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2017/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Early childhood research quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: