Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDeiglmayr, Anne; Paus, Elisabeth; McCall, Cade; Mullins, Dejana; Berthold, Kirsten; Wittwer, Jörg; Krämer, Nicole; Rummel, Nikol
TitelToward an integration of the learning and communication perspectives in computer-supported instructional communication.
QuelleIn: Journal of media psychology, 25 (2013) 4, S. 180-189
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1864-1105; 2151-2388
DOI10.1027/1864-1105/a000101
SchlagwörterErziehungswissenschaft; Forschungsmethode; Kognitionswissenschaft; Kommunikation; Kommunikationswissenschaft; Pädagogische Psychologie; Sozialpsychologie; Lernen; Lernumgebung; Instruktionsdesign; Computerunterstützter Unterricht; Kollaboration; Instruktion
AbstractResearch on computer-supported instructional communication (CSIC) involves the study of interactions between instructors, learners, and system components in computer-based learning environments. At least two strands of research can be identified that are crucial for the understanding of CSIC: From the learning perspective, rooted in cognitive and educational psychology, CSIC is analyzed with regard to its potential for promoting specific cognitive processes, and thus ultimately for improving learning. From the communication perspective, rooted in social psychology and communication science, CSIC is analyzed with regard to conditions that affect its effectiveness and efficiency. CSIC researchers face the challenge of integrating the two traditionally separate research strands and their distinct methodological frameworks. In turn, new methods and findings emerging from an integrative application of research methods are leading to new conceptual challenges regarding the causal mechanisms mediating between the interindividual and the intraindividual levels in CSIC. [The authors] provide examples of CSIC research that demonstrate successful methodological integration, and introduce open conceptual challenges. (Orig.).
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
Update2016/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of media psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: