Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Startseite

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
AutorenAdams, W. K.; Wieman, C. E.
TitelAnalyzing the many skills involved in solving complex physics problems.
QuelleIn: American journal of physics, 83 (2015) 5, S. 459-467
PDF als Volltext  Link als defekt melden    Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0002-9505
DOI10.1119/1.4913923
SchlagwörterProblemlösen; Physik; Physikunterricht; Experte; Novize
AbstractWe have empirically identified over 40 distinct sub-skills that affect a person's ability to solve complex problems in many different contexts. The identification of so many sub-skills explains why it has been so difficult to teach or assess problem solving as a single skill. The existence of these sub-skills is supported by several studies comparing a wide range of individuals' strengths and weaknesses in these sub-skills, their "problem solving fingerprint," while solving different types of problems including a classical mechanics problem, quantum mechanics problems, and a complex trip-planning problem with no physics. We see clear differences in the problem solving fingerprint of physics and engineering majors compared to the elementary education majors that we tested. The implications of these findings for guiding the teaching and assessing of problem solving in physics instruction are discussed. 2015 American Association of Physics Teachers.
Erfasst vonArbeitsgruppe Didaktik der Physik, Universität Osnabrück
Update2015/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "American journal of physics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)