Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTrebbels, Marina
TitelThe transition at the end of compulsory full-time education.
Educational and future career aspirations of native and migrant students.
QuelleWiesbaden: Springer VS (2015), 200 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Zugl.: Hamburg, Univ., Diss., 2014.
Beigabengrafische Darstellungen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN3-658-06240-1; 978-3-658-06240-8
DOI10.1007/978-3-658-06241-5
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Fragebogenerhebung; Vergleich; Bildungsaspiration; Bildungsbeteiligung; Soziale Ungleichheit; Entscheidung; Soziale Herkunft; Schule; Schuljahr 09; Schuljahr 10; Übergang; Primarbereich; Sekundarbereich; Stadtteilschule; Deutsch als Zweitsprache; Bilingualismus; Muttersprache; Migrationshintergrund; Berufswunsch; Hochschulschrift; Zukunftserwartung; Bevölkerung; Ethnische Gruppe; Deutschland; Hamburg
AbstractBesides different preconditions for educational success in native and migrant families, an important role has been ascribed to students' educational aspirations in the explanation of ethnic disparities in educational attainment. Based on a sample of several hundred 9th and 10th graders in Hamburg, the study investigates the dimensions along which native and migrant students construct their educational and future career aspirations and expectations at the end of compulsory full-time education. The results provide insight into the applicability of traditional approaches that investigate the mechanisms that shape social disparities in education to explain the ethnic attainment gap, and into the controversial meaning of subjective data in the form of respondent-reported educational aspirations and the interpretation of higher aspirations in migrant families as secondary effects of ethnic origin. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2015/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: