Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKouropatov, Anatoli; Dreyfus, Tommy
TitelLearning the integral concept by constructing knowledge about accumulation.
QuelleIn: ZDM : mathematics education, 46 (2014) 4, S. 533-548
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1863-9690; 1863-9704; 1863-9704/E
DOI10.1007/s11858-014-0571-5
SchlagwörterApproximation; Mathematikunterricht; Wissenserwerb; Kumulation; Wissenserwerb; Approximation; Integralfunktion; Mathematikunterricht; Kumulation
AbstractWe propose an approach to the integral concept for advanced high school students and provide evidence for the potential of this approach to support students in acquiring an in-depth proceptual view of the integral. The approach is based on the mathematical idea of accumulation. A ten-lesson unit has been implemented with four pairs of students. The students' learning processes were micro-analysed using the methodological-theoretical framework of abstraction in context. In this paper, we focus on the lessons in which the notions of approximation and accumulation are introduced. The work of one student pair is analysed in detail, and the work of the other pairs is summarized. Our results show that most of the students reached a proceptual understanding of the integral that prepared them for the next step in the curriculum, namely the fundamental theorem of calculus.
Erfasst vonFIZ Karlsruhe - Leibniz-Institut für Informationsinfrastruktur
Update2015/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ZDM : mathematics education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: