Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAarrevaara, Timo; Dobson, Ian R.; Postareff, Liisa
TitelThe scholary question in Finland.
To teach or not to teach.
QuelleAus: Shin, Jung Cheol (Hrsg.): Teaching and research in contemporary higher education. Systems, activities and rewards. Dordrecht [u.a.]: Springer (2014) S. 135-152
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-94-007-6829-1; 978-94-007-6830-7
DOI10.1007/978-94-007-6830-7_8
SchlagwörterForschung; Lehre; Studium; Hochschullehrer; Student; Ausland; Finnland
AbstractFinnish universities have had a strong tradition in research. Attracting research funding, publishing the results of research in scholarly journals and being able to undertake research in a setting of academic freedom are perhaps the primary goals of Finnish academics. According to responses to the Changing Academic Profession (CAP) survey, the majority of Finnish higher education academics indicated a preference for research over teaching, but patterns in Finland differ from those in some countries. For example, contrary to patterns in many countries, junior academics in Finland are more likely to spend more time on research, because many Finnish academic careers start whilst student workers are undertaking a PhD. This chapter examines the research/teaching nexus, including a consideration of seniority and gender. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2014/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: