Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTeichler, Ulrich; Höhle, Ester Ava; Ates, Gülay; Brechelmacher, Angelika; Kwiek, Marek; Antonowicz, Dominik; Goastellec, Gaele; Pekari, Nicolas; Drennan, Jonathan; Clarke, Marie; Hyde, Abbey; Politis, Yurgos; Culum, Bojana; Roncevic, Nena; Ledic, Jasminka; Aarrevaara, Timo; Dobson, Ian R.; Park, Elke; Campbell, David F. J.
Sonst. PersonenTeichler, Ulrich (Hrsg.); Höhle, Ester Ava (Hrsg.)
TitelThe work situation of the academic profession in Europe.
Findings of a survey in twelve countries.
QuelleDordrecht [u.a.]: Springer (2013), XIV, 290 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheThe Changing Academy - The Changing Academic Profession in International Comparative Perspective. 8
Beigabengrafische Darstellungen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-94-007-5976-3; 978-94-007-5977-0
DOI10.1007/978-94-007-5977-0
SchlagwörterForschung; Gesellschaft; Frau; Lehre; Staat; Arbeitskraft; Berufstätigkeit; Wissenschaft; Hochschullehrer; Akademiker; Bedarf; Wissenschaftler; Wissenschaftlerin; Wissenschaftlicher Nachwuchs; Ausland; Finnland; Großbritannien; Irland; Italien; Kroatien; Niederlande; Norwegen; Polen; Portugal; Schweiz; Österreich
AbstractDie Befragungsergebnisse zeigen, wie Professoren und Nachwuchskräfte an Universitäten und anderen Hochschulen die Rolle der Hochschulen in der Gesellschaft und ihre eigene berufliche Situation einschätzen und wie sie ihre beruflichen Aufgaben tatsächlich gestalten. Es zeigt sich, dass sich die Lehrenden an Hochschulen in Europa erheblich in ihren Beschäftigungs-und Arbeitsbedingungen und in ihren Ansichten und Aktivitäten unterscheiden. Die meisten von ihnen die traditionell enge Verbindung zwischen Lehre und Forschung erhalten und fühlen sich sowohl für die Vermittlung von Theorie als auch von Praxis verantwortlich. Die meisten Befragten meinen, dass die Bemühungen, wissenschaftliche Qualität zu steigern und die Forderung nach mehr gesellschaftlicher Relevanz vereinbar sind. Die allgemeine Zufriedenheit mit der beruflichen Situation ist verhältnismäßig hoch. (HRK / Abstract übernommen).

This book presents the analysis of the representative survey about the academic profession in twelve European countries. Higher education in Europe has experienced a substantial change in recent years: Expansion progresses further, the expectation to deliver useful contributions of knowledge to the "knowledge society" is on the rise, and efforts to steer academic work through external forces and strong international management are more widespread than ever. Representative surveys of the academic profession in twelve European countries show how professors and junior staff at universities and other institutions of higher education view the role of higher education in society and their professional situation and how they actually shape their professional tasks. Academics differ across Europe substantially in their employment and working conditions, their views and their activities. Most of them favour the preservation of a close link between teaching and research and feel responsible for both theory and practice. Most consider efforts to enhance academic quality and social relevance as compatible. The overall satisfaction with their professional situation is rather high. Contents: 1. Teichler, Ulrich/Höhle, Ester Ava: The Academic Profession in 12 European Countries - The Approach of the Comparative Study. - 2. Ates, Gülay/Brechelmacher, Angelika: Academic Career Paths. - 3. Kwiek, Marek/Antonowicz, Dominik: Academic Work, Working Conditions and Job Satisfaction. - 4. Goastellec, Gaele/Pekari, Nicolas: Gender Differences and Inequalities in Academia. Findings in Europe. - 5. Höhle, Ester Ava/Teichler, Ulrich: The Teaching Function of the Academic Profession. - 6. Drennan, Jonathan/Clarke, Marie/Hyde, Abbey/Politis, Yurgos: The Research Function of the Academic Profession in Europe. - 7. Culum, Bojana/Roncevic, Nena/Ledic, Jasminka: The Academic Profession and the Role of the Service Function. - 8. Aarrevaara, Timo/Dobson, Ian R.: Movers and Shakers. Do Academics Control Their Own Work? - 9. Park, Elke: From Academic Self-Governance to Executive University Management. Institutional Governance in the Eyes of Academics in Europe. - 10. Campbell, David F. J.: New University Governance. How the Academic Profession Perceives the Evaluation of Research and Teaching. - 11. Goastellec, Gaele/Pekari, Nicolas: The Internationalisation of Academic Markets, Careers and professions. - 12. Höhle, Ester Ava/Teichler, Ulrich: The European Academic Profession or Academic Professions in Europe? - Appendix: Basic Information on Higher Education in Countries Participating in the Comparative Survey on the Academic Profession in Europe. (HoF/text adopted).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2013/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: