Logo Fachportal Pädagogik -Deutscher BildungsserverDeutscher BildungsberichtBildung in DeutschlandHistorische Bildungsforschung online Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung
grün und orangener Balken 1   grün und orangener Balken 3
Logo FIS

FIS Bildung Literaturdatenbank - Vollanzeige

Autoren: Cenčič, Majda
Titel: To what extent do school leaders in Slovenia understand physical school environments as a learning factor?
Paralleltitel: Kako ravnatelji_ce zaznavajo fzicni ucni prostor kot dejavnik pouka?
Quelle: In: CEPS Journal, 7 (2017) 2, S. 141-162
Dokument online lesbar. Link öffnet Datei in neuem Fenster.Volltext  Pfeil auf den Link... Link als defekt melden     Pfeil auf den Link... Verfügbarkeit 
Sprache: englisch
Dokumenttyp: online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN: 2232-2647
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-146018
Schlagwörter: Schulleiter; Bewertung; Lernumgebung; Schulgelände; Schulgebäude; Schüler-Schüler-Beziehung; Einflussfaktor; Schulraum; Lernprozess; Fragebogenerhebung; Empirische Untersuchung; Slowenien
Abstract: School leaders are a central factor of the quality of learning and teaching in schools. It is generally believed that the staff model their behavior on leaders, which means if school leaders understand the physical school environment to be an important factor of learning, school staff (teachers and other professional staff) will also do so. To discover how school leaders assess the school environment as a factor of learning, 150 school leaders in primary education in Slovenia were invited to complete an online questionnaire. They were asked about their views regarding to what extent their school as physical environment encouraged certain factors. Fourteen listed factors were assessed on five-point numeric scales. The results show that in their school environment, school leaders assessed ecology, movement, and respect the highest, and feelings, imagination, and space the lowest. Their estimates of the assessed factors differ depending on the type of school building (new, old, renovated) only on the factors of movement, creativity, and logic and mathematics in favour of old schools. The results provide interesting information especially for school policy and everyone involved in the planning, building, or renewal of school premises. (DIPF/Orig.)
Erfasst von: pedocs
Verfügbarkeit: Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken

Standortgebundene Dienste

Wählen Sie eine Institution, um dort die Verfügbarkeit zu prüfen:  



Laut Auskunft der Elektronischen Zeitschriftendatenbank (EZB) ist der Artikel in der Online-Ausgabe der Zeitschrift "CEPS Journal" kostenlos erschienen



Standortunabhängige Dienste
Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular


Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte als Video-Tutorial


Nachweis posten:

 

Nachweis merken:

 
  

Nachweis exportieren:

 


im gewählten Format an:

Permalink als QR-Code: