Logo Fachportal Pädagogik -Deutscher BildungsserverDeutscher BildungsberichtBildung in DeutschlandHistorische Bildungsforschung online Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung
grün und orangener Balken 1   grün und orangener Balken 3
Logo FIS

FIS Bildung Literaturdatenbank - Vollanzeige

Sonst. Personen: Ness, Daniel (Hrsg.); Farenga, Stephen J. (Hrsg.); Johnson, Dale D. (gefeierte Person)
Titel: Alternatives to privatizing public education and curriculum.
Festschrift in honor of Dale D. Johnson.
Quelle: New York: Routledge (2017)     Pfeil auf den Link... Verfügbarkeit 
Reihe: Routledge studies in education and neoliberalism. 12.
Sprache: englisch
Dokumenttyp: gedruckt; Monographie
ISBN: 9781138903852 (gebundene Ausgabe); 9781315696638
Schlagwörter: Festschrift; USA; Bildung; Erziehung; Staat; USA; Standard; Privatisierung; Rechenschaftslegung
Abstract: The sadism of school reform / William F. Pinar -- Death by numbers : the loss of humanity in the age of audit / Peter Taubman -- Defending teacher education from EDTPA...and itself / Todd Alan Price -- Disrupting U.S. empire : creating subjects to expand the "commons" and the public good / Roberta Ahlquist -- Scale down, scale back! : academic freedom under siege through standards proliferation by para-educational enterprises / Stephen J. Farenga & Daniel Ness -- We could teach every child to read but the unanswered question is : will we? / Richard L. Allington -- Intervention assessment of literacy to inform teaching and increase learning / Jeanne R. Paratore & Roselmina Indrisano -- One size fits none : re-conceptualizing literacy instruction for diverse learners / Evan Ortlieb & Autumn M. Dodge -- "Every day she drunk or gone" : poverty, persuasion, peddlers, and privatization / Bonnie Johnson -- Seduction of "East Asian" schools / Barbara S.S. Hong -- Conditions of success for teenage mothers : revisiting school achievement on the margins / Elizabeth Chase -- What's common in core curricula? / Isabel Nuñez -- Dehumanization and violence : symptoms from a neoliberal city / Kay Fujioshi -- The racial oppression of social justice : inequities in Chicago public schools / Carl A. Grant -- Choosing a faculty union over faculty governance in public education : a case study of a single teacher certification policy in New York / David Gerwin -- The anatomy of dissent as teachers plan and lead a demonstration in Seattle : intersections of hope, agency, and collective action / Richard D. Sawyer.
Erfasst von: Library of Congress, Washington, DC
Update: 2017/1/03
Verfügbarkeit: Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken

Standortgebundene Dienste

Wählen Sie eine Institution, um dort die Verfügbarkeit zu prüfen:  


Standortunabhängige Dienste
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte als Video-Tutorial


Nachweis posten:

 

Nachweis merken:

 
  

Nachweis exportieren:

 


im gewählten Format an:

Permalink als QR-Code: