Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKampschulte, Lorenz; Eilert, Karsten
TitelICT tools in school - a practical guide. ICT tools for inquiry based science education - practical ideas for tools and implementation.
QuelleKiel: IPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik (2016), 76 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
URNurn:nbn:de:0111-pedocs-127140
SchlagwörterDigitale Medien; Medieneinsatz; Medienkompetenz; Schule; Unterrichtsbeispiel; Unterrichtseinheit; Computereinsatz; Computerprogramm; Unterricht; Computerkenntnisse; Informationskompetenz; Handbuch; Smartphone; Tablet PC; Tool
AbstractThe aim of this guide is to practically support teachers in using ICT tools in class. ... The guide itself is divided in three main sections: The first section (chapter 2) offers an overview on the spread of mobile devices, including numbers on the smartphone penetration in the relevant age group (students), the distribution of different operating systems, and the apps available for the different systems. Further the section includes a discussion of the challenges when using ICT in the classroom, mainly based on the experiences with implementation of ICT-supported teaching modules within the IRRESISTIBLE project. As a result of the experience gained in analyzing examples and discussions in two workshops, a list of factors determining a decent use of an ICT tool in teaching was extracted. ... Section two (chapters 3 and 4) focuses on the ICT tools itself: ... Our goal for this guide was to find useful apps and programs for different tasks in IBSE, e.g. task like organizing a project, measuring or simulating data, collaborative work, or presenting information. ... The third section of this ICT Guide (chapters 5 and 6) is dedicated to presenting examples of the integration of ICT tools in teaching. Chapter 5 lists examples of teaching units which contain one or several ICT tools that students need to use in order to fulfill different learning tasks. Chapter 6 is a collection of best practice examples drawn from the IRRESISTIBLE project - ICT tools that worked exceptionally well when used in a given IBSE setting. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2017/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: