Logo Fachportal Pädagogik -Deutscher BildungsserverDeutscher BildungsberichtBildung in DeutschlandHistorische Bildungsforschung online Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung
grün und orangener Balken 1   grün und orangener Balken 3
Logo FIS

FIS Bildung Literaturdatenbank - Vollanzeige

Autor: Wallner, Jennifer
Titel: Learning to school.
Federalism and public schooling in Canada.
Quelle: Toronto: University of Toronto Press (2014), XVI, 410 S.     Pfeil auf den Link... Verfügbarkeit 
Reihe: Studies in comparative political economy and public policy. 45. Studies in comparative political economy and public policy . 45.
Beigaben: Literaturangaben
Sprache: englisch
Dokumenttyp: gedruckt; Monographie
ISBN: 9781442647817; 1442647817; 9781442615892 (Taschenbuch); 1442615893 (Taschenbuch)
Schlagwörter: Kanada; Public School; Public school; Öffentliche Schule; Kanada; Geschichtsdarstellung; Bildung; Erziehung; Staat; Standard
Abstract: 1. Defying the Odds I: Provincial Educational Investments and Achievements -- 2. Defying the Odds II: Provincial Education Policies -- 3. Theorizing Policy Frameworks in Federations -- 4. Founding and Consolidating Provincial Public Schooling -- 5. Universalizing Provincial Schooling -- 6. Individualizing Provincial Schooling -- 7. Standardizing Provincial Schooling. "Among countries in the industrialized world, Canada is the only one without a national department of education, national standards for education, and national regulations for elementary or secondary schooling. For many observers, the system seems impractical and almost incoherent. But despite a total lack of federal oversight, the educational policies of all ten provinces are very similar today. Without intervention from Ottawa, the provinces have fashioned what amounts to a de facto pan-Canadian system.; Learning to School explains how and why the provinces have achieved this unexpected result. Beginning with the earliest provincial education policies and taking readers right up to contemporary policy debates, the book chronicles how, through learning and cooperation, the provinces gradually established a country-wide system of public schooling. A rich and ambitious work of scholarship, it will appeal to readers seeking fresh insights on Canadian federalism, education policy, and policy diffusion."--pub. desc.
Erfasst von: Library of Congress, Washington, DC
Update: 2014/4/10
Verfügbarkeit: Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken

Standortgebundene Dienste

Wählen Sie eine Institution, um dort die Verfügbarkeit zu prüfen:  


Standortunabhängige Dienste
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte als Video-Tutorial


Nachweis posten:

 

Nachweis merken:

 
  

Nachweis exportieren:

 


im gewählten Format an:

Permalink als QR-Code: