Logo Fachportal Pädagogik -Deutscher BildungsserverDeutscher BildungsberichtBildung in DeutschlandHistorische Bildungsforschung online Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung
grün und orangener Balken 1   grün und orangener Balken 3
Logo FIS

FIS Bildung Literaturdatenbank - Vollanzeige

Autoren: Dixon, Lynne; Hales, Alison
Titel: Bringing history alive through local people and places.
A guide for primary school teachers.
Quelle: London: Routledge, Taylor & Francis Group (2014), IX, 196 S.     Pfeil auf den Link... Verfügbarkeit 
Beigaben: Illustrationen; Literaturangaben
Sprache: englisch
Dokumenttyp: gedruckt; Monographie
ISBN: 9780415535854 (gebundene Ausgabe); 9780415535861 (Taschenbuch); 9780203111963 (E-Book)
Schlagwörter: Ortsgeschichte; Studium; Unterricht; Grundschule; Geschichtsdarstellung; Umweltpädagogik; Allgemein bildendes Schulwesen; Allgemeinbildung; Elementarunterricht; Bildung; Erziehung
Abstract: "Bringing History Alive through Local People and Places puts the local environment and community at the heart of history, showing how it can be used as the context for engaging, successful history teaching across the primary age range. It considers how to develop children's concepts and skills through local history, how to link local, national and global aspects of history, and helps you develop your own historical knowledge, understanding and confidence in teaching the subject. Practical topics explored include: - Investigating children's cultural and geographical roots through fieldwork - Finding and visiting local museums, archives and heritage sights - Choosing and using resources - Using significant people, events and buildings to link with national history - Environmental education and sustainable development through local history - Understanding the links between history and everyday life - Planning and assessing history. Based on the latest research and practice in the field, Bringing History Alive through Local People and Places offers an exciting template of creative ideas and activities to show teachers how they can make history relevant to all children"--Provided by publisher.
Erfasst von: Library of Congress, Washington, DC
Update: 2014/3/07
Verfügbarkeit: Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken

Standortgebundene Dienste

Wählen Sie eine Institution, um dort die Verfügbarkeit zu prüfen:  


Standortunabhängige Dienste
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte als Video-Tutorial


Nachweis posten:

 

Nachweis merken:

 
  

Nachweis exportieren:

 


im gewählten Format an:

Permalink als QR-Code: