Logo Fachportal Pädagogik -Deutscher BildungsserverDeutscher BildungsberichtBildung in DeutschlandHistorische Bildungsforschung online Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung
grün und orangener Balken 1   grün und orangener Balken 3
Logo FIS

FIS Bildung Literaturdatenbank - Vollanzeige

Autoren: Flores Carmona, Judith; Luschen, Kristen V.
Titel: Crafting critical stories.
Toward pedagogies and methodologies of collaboration, inclusion and voice.
Quelle: New York: Peter Lang (2014), IX, 233 S.     Pfeil auf den Link... Verfügbarkeit 
Reihe: Counterpoints: studies in the postmodern theory of education, 1058-1634. v 449.
Beigaben: Literaturangaben
Sprache: englisch
Dokumenttyp: gedruckt; Monographie
ISBN: 9781433121609; 9781433121593 (Taschenbuch); 9781453910177 (E-Book)
Schlagwörter: USA; Erziehungslehre; USA; Erzählen; Bildung; Erziehung
Abstract: Inheriting footholds and cushions: family legacies and institutional racism / Christine Sleeter -- I knew when you said your name in Spanish!: on being a white Puerto Rican in the classroom / Ellen Correa -- Mediated stories of educational mobility: digital stories in teacher education / Jane Van Galen -- Here I stand: college students' critical education narratives / Barbara Kessel & Kim Hackford-Peer -- A student-teacher testimonio: reflexivity, empathy, and pedagogy / Judith Flores Carmona & Aymee Malena Luciano -- Engaging co-reflexive critical dialogues when entering and leaving the "field": toward informing collaborative research methods at the color line and beyond / Sherick Hughes & Kate Willink -- The Rose Creek oral history project: elementary cross-grade social studies curriculum in review / Deedee Mower -- Exploring (dis) connections through digital storytelling: toward pedagogies of critical co-learning / Kristen V. Luschen -- Critical storying: power through survivance and rhetorical sovereignty / Sundy Watanabe -- The politics and poetics of oral history in qualitative research: this one's for Nikki Giovanni / Hilton Kelly -- Some of us got heard more than others: studying brown through oral history and critical race theory / James H. Adams & Natalie G. Adams -- Mojarra linguistic syndrome, evading capture by the tongue: heritage speakers of Spanish and their stigma / Luis Loya Garcia.
Erfasst von: Library of Congress, Washington, DC
Update: 2014/1/03
Verfügbarkeit: Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken

Standortgebundene Dienste

Wählen Sie eine Institution, um dort die Verfügbarkeit zu prüfen:  


Standortunabhängige Dienste
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte als Video-Tutorial


Nachweis posten:

 

Nachweis merken:

 
  

Nachweis exportieren:

 


im gewählten Format an:

Permalink als QR-Code: