Logo Fachportal Pädagogik -Deutscher BildungsserverDeutscher BildungsberichtBildung in DeutschlandHistorische Bildungsforschung online Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung
grün und orangener Balken 1   grün und orangener Balken 3
Logo FIS

FIS Bildung Literaturdatenbank - Vollanzeige

Autoren: Britt, M. Anne; Goldman, Susan R.
Sonst. Personen: Rouet, Jean-François (Mitarb.)
Titel: Reading--from words to multiple texts.
Quelle: New York, NY: Routledge (2013), XIV, 222 S.     Pfeil auf den Link... Verfügbarkeit 
Sprache: englisch
Dokumenttyp: gedruckt; Monographie
ISBN: 9780415501934 (gebundene Ausgabe); 9780415501958 (Taschenbuch); 9780203131268 (E-Book)
Schlagwörter: Anthologie; Leseprozess; Lesen; Psychologie; Forschung; Arbeitsmaterial; Lehrmethode; Unterrichtsmethode; Lautanalytische Methode; Alphabetisierung; Schreib- und Lesefähigkeit; Sprachunterricht; Lesefertigkeit
Abstract: "Increasing the mastery of reading and text literacy in the general population is one of the most important challenges faced by both developed and developing societies. Providing a new reference for researchers and practitioners involved in this domain, this book brings together empirical research on the multiple levels of language that are involved in reading. It emphasizes the concrete outcomes of scientific research, and illustrates the continuity among levels. The chapters deal with clearly articulated questions, provide up to date reviews of the literature, and include discussions of the impacts of research outcomes for the practice of reading instruction. Furthermore, the volume addresses the gap between restricted and more functional approaches to reading competency. Finally, it addresses some of the new issues that arise from the rapid changes in reading practices that are related to the diffusion of digital technologies. Featuring contributions from authors who are among the acknowledged leaders in the field and presenting the state of the art and current controversies in reading and literacy research, this volume honors the profound impact of Charles Perfetti on reading research"--Provided by publisher.
Erfasst von: Library of Congress, Washington, DC
Update: 2013/1/03
Verfügbarkeit: Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken

Standortgebundene Dienste

Wählen Sie eine Institution, um dort die Verfügbarkeit zu prüfen:  


Standortunabhängige Dienste
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte als Video-Tutorial


Nachweis posten:

 

Nachweis merken:

 
  

Nachweis exportieren:

 


im gewählten Format an:

Permalink als QR-Code: