Logo Fachportal Pädagogik -Deutscher BildungsserverDeutscher BildungsberichtBildung in DeutschlandHistorische Bildungsforschung online Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung
grün und orangener Balken 1   grün und orangener Balken 3
Logo FIS

FIS Bildung Literaturdatenbank - Vollanzeige

Sonst. Personen: Littlejohn, Allison (Hrsg.); Pegler, Chris (Hrsg.)
Titel: Reusing open resources.
Learning in open networks for work, life and education.
Quelle: New York: Routledge (2015), XXI, 182 S.     Pfeil auf den Link... Verfügbarkeit 
Reihe: Advancing technology enhanced learning
Beigaben: Illustrationen; Literaturangaben
Sprache: englisch
Dokumenttyp: gedruckt; Monographie
ISBN: 9780415838689 (gebundene Ausgabe)
Schlagwörter: Quelle; Hilfsmittel; Internet; Bildung; Erziehung; Elektronische Information; Informationsquelle; Kommunikationsnetz; Betriebsmittel; Hilfsmittel; Allgemein bildendes Schulwesen; Allgemeinbildung; Computer; Digitalrechner; Technologie; Fernunterricht; Lernen
Abstract: "Everyday learners use and reuse open, digital resources for learning. Reusing Open Resources offers a vision of the potential of these open, online resources to support learning. The book follows on from Reusing Online Resources: A Sustainable Approach to E-learning. At that time focus was on the creation, release and reuse of digital learning resources modeled on educational materials. Since then the open release of resources and data has become mainstream, rather than specialist, changing societal expectations around resource reuse. Social and professional learning networks are now routine places for the exchange of online knowledge resources that are shared, manipulated and reused in new ways, opening opportunities for new models of business, research and learning. The goal of this book is to extend the debate of how open, online resources might support learning across diverse contexts. Twenty-four distinguished experts from nine countries distributed across Europe and North America contribute empirical evidence and ideas. Collectively they provide a vision of the potential of open, online resources to support learning across everyday contexts of education, work and life"--Provided by publisher.
Erfasst von: Library of Congress, Washington, DC
Update: 2014/4/10
Verfügbarkeit: Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken

Standortgebundene Dienste

Wählen Sie eine Institution, um dort die Verfügbarkeit zu prüfen:  


Standortunabhängige Dienste
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte als Video-Tutorial


Nachweis posten:

 

Nachweis merken:

 
  

Nachweis exportieren:

 


im gewählten Format an:

Permalink als QR-Code: