Logo Fachportal Pädagogik -Deutscher BildungsserverDeutscher BildungsberichtBildung in DeutschlandHistorische Bildungsforschung online Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung
grün und orangener Balken 1   grün und orangener Balken 3
Logo FIS

FIS Bildung Literaturdatenbank - Vollanzeige

Autor: Short, Donn
Titel: "Don't be so gay!".
Queers, bullying, and making schools safe.
Quelle: Vancouver: UBC Press (2013), XIII, 289 S.     Pfeil auf den Link... Verfügbarkeit 
Reihe: Law and society series Law and society series (Vancouver, B.C.)
Beigaben: Illustrationen; Literaturangaben
Sprache: englisch
Dokumenttyp: gedruckt; Monographie
ISSN: 1496-4953
ISBN: 9780774823265; 9780774823272 (Taschenbuch)
Schlagwörter: Ontario; Kanada; Fallstudie; Rechtsprechung; Toronto; Mobbing; Schule; High school; Oberschule; Student; Homosexueller; Schüler; Schülerin; Soziale Bedingung; Prävention; Vorbeugung; Regierungspolitik
Abstract: Participants : schools, students, and teachers -- Introduction : navigating safe and equitable schools -- Safe schools : the struggle for control and the quest for social justice -- How schools conceptualize safety : control, security, equity, social justice -- Not keeping a straight face : heteronormativity and the hidden curriculum -- Obstacles to the implementation of equity policies -- The long arm of the law? : mapping (other) normative orders in youth culture -- Barriers to the effectiveness of state law -- Conclusion. Drawing on interviews with queer youth and their allies in the Toronto area, the author considers the effectiveness of safe school legislation and concludes that the current legislation is often more responsive than proactive.; "Recent cases of teen suicide linked with homophobic bullying have thrust the issue of school safety into the national spotlight. In "Don't Be So Gay!" Queers, Bullying, and Making Schools Safe, Donn Short considers the effectiveness of safe school legislation. Drawing on interviews with queer youth and their allies in the Toronto area, Short concludes that current legislation is often more responsive than proactive. Moreover, cultural influences and peer pressure may be more powerful than legislation in shaping the school environment. Exploring how students' own experiences, ideas, and definitions of safety might be translated into policy reform, this book offers a fresh perspective on a hotly debated issue."--Page 4 of cover.
Erfasst von: Library of Congress, Washington, DC
Update: 2015/3/09
Verfügbarkeit: Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken

Standortgebundene Dienste

Wählen Sie eine Institution, um dort die Verfügbarkeit zu prüfen:  


Standortunabhängige Dienste
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte als Video-Tutorial


Nachweis posten:

 

Nachweis merken:

 
  

Nachweis exportieren:

 


im gewählten Format an:

Permalink als QR-Code: