Logo Fachportal Pädagogik -Deutscher BildungsserverDeutscher BildungsberichtBildung in DeutschlandHistorische Bildungsforschung online Deutsches Institut für Internationale Pädagogische Forschung
grün und orangener Balken 1   grün und orangener Balken 3
Logo FIS

FIS Bildung Literaturdatenbank - Vollanzeige

Autor: Cashman, Timothy G.
Titel: Developing a critical border dialogism.
Learning from fellow educators in Malaysia, Mexico, Canada, and the United States.
Quelle: Charlotte, NC: Information Age Publishing, Inc. (2015), VI, 166 S.     Pfeil auf den Link... Verfügbarkeit 
Beigaben: Literaturangaben
Sprache: englisch
Dokumenttyp: gedruckt; Monographie
ISBN: 9781681230597 (Taschenbuch); 9781681230603 (gebundene Ausgabe); 9781681230610 (E-Book)
Schlagwörter: USA; Erziehungslehre; Kulturvergleich; USA
Abstract: Comparative, International, and Transnational Research -- Pragmatic Hope and Meliorism as Essential Traits of Comparative, International, and Transnational Education -- Comparative Pedagogy, Border Pedagogy, and Pedagogy of Place -- Sabah, Borneo, Malaysia : How U.S. International Policies Are Addressed in Malaysian Secondary Schools -- Chihuahua, Chihuahua : How U.S. International Policies Are Addressed in Mexican Upper Elementary and Secondary Schools -- Eastern Ontario, Canada : How U.S. International Policies Are Addressed in Canadian Secondary Schools -- Border Pedagogy as a Conduit : Comparing the Perspectives of Educators in Malaysia, Mexico, and Canada -- Border High School : How a High School on the U.S./Mexico Border Addresses U.S. International Policies in Classrooms -- Comparing U.S. Classrooms : Student-authored Local History Projects in a New Mexico Classroom -- Effective Teacher Preparation : Issues-Centered Projects for Classrooms in the United States and Mexico Borderlands -- Through the Lenses of Place-based and Border Pedagogies : A Comparative, Cross-Case Study of Secondary Social Studies in Four Countries -- Toward A New Critical Border Dialogic : Navigating the Intersection of Place-based Pedagogy and Border Pedagogy -- Conclusion : From a Critical Border Dialogic to a Critical Border Praxis.
Erfasst von: Library of Congress, Washington, DC
Update: 2015/4/12
Verfügbarkeit: Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken

Standortgebundene Dienste

Wählen Sie eine Institution, um dort die Verfügbarkeit zu prüfen:  


Standortunabhängige Dienste
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte als Video-Tutorial


Nachweis posten:

 

Nachweis merken:

 
  

Nachweis exportieren:

 


im gewählten Format an:

Permalink als QR-Code: